Τρίτη 15 Απριλίου 2008

Περιφερειακή Ανάπτυξη

Η Περιφέρεια στο Επίκεντρο της Ανάπτυξης

Η επίτευξη δυναμικής και βιώσιμης ανάπτυξης απαιτεί ουσιαστική -πολιτική και κοινωνική- συνεργασία. Απαιτεί πραγματικά προοδευτική αντίληψη και όχι εµµονή στη συντήρηση αποτυχημένων πρακτικών και νοοτροπιών του παρελθόντος.

Αυτή είναι η διαπίστωση που κυριαρχεί στην Ευρώπη. Και αν η διαπίστωση αυτή ισχύει για κάθε ευρωπαϊκή χώρα, πολύ περισσότερο αφορά τη χώρα µας. Διότι στην Ελλάδα τα προβλήματα που έρχονται από το χτες είναι πολλά και μεγάλα. Διότι οι διαρθρωτικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις έπρεπε να είχαν γίνει προ πολλού. Διότι οι αλλαγές στον κόσμο είναι ραγδαίες και οι προκλήσεις κρίσιμες.

Βασικός άξονας της πολιτικής της Κυβέρνησης της ΝΔ είναι το Σχέδιο για την ενίσχυση της Περιφερειακής Ανάπτυξης. Το 82% των εθνικών και κοινοτικών πόρων του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς, για την περίοδο 2007-2013, που συνολικά ξεπερνούν τα 36 δισ. ευρώ, κατευθύνεται στην Περιφέρεια. Προς την κατεύθυνση αυτή προωθούνται έργα πνοής σε ολόκληρη τη Χώρα.

Στον τομέα των Δημόσιων Έργων και του Περιβάλλοντος, δημοπρατήθηκαν και κατασκευάζονται σημαντικά έργα για πολλά από τα οποία δεν υπήρχαν ούτε καν μελέτες. Τμήματα της Εγνατίας, στην οποία κατασκευάζονται έργα 2,5 δισ. ευρώ, επέκταση του Μετρό της Αθήνας, Μετρό και Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, Πέταλο Μαλιακού, έργα εκτροπής Αχελώου, έργα στη Δυτική Ελλάδα, στην Αχαΐα, στον οδικό άξονα Τρίπολη–Καλαμάτα, έργα για την αναβάθμιση περιφερειακών λιμανιών και αεροδρομίων.
Τριπλασιάζεται το δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων μας με την κατασκευή έργων που ξεπερνούν τα 7 δισ. ευρώ. Προχωρά η κατασκευή της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας της Θεσσαλονίκης και της Ιόνιας Οδού. Άρχισαν ήδη τα έργα στους οδικούς άξονες: 1) Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας - Σπάρτης, 2) Μαλιακός - Κλειδί, 3) Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) και 4) του μεγαλύτερου οδικού άξονα Ελευσίνας – Κορίνθου – Πάτρας – Πύργου - Τσακώνας.

Σημαντική βελτίωση στις Συγκοινωνίες και τις Μεταφορές εγγυώνται και τα σιδηροδρομικά έργα, οι ρυθμοί των οποίων διπλασιάστηκαν, σε σχέση με την περίοδο 2000 - 2004. Μπαίνουν σε λειτουργία και οι θυγατρικές του ΟΣΕ, γεγονός που θα συμβάλει στον εξορθολογισμό των δαπανών και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Παράλληλα, εφαρμόζονται ολοκληρωμένες πολιτικές για τη Νησιωτική Ελλάδα και τους Ορεινούς Όγκους, ενώ προωθούνται σημαντικά έργα, αναπτυξιακής και κοινωνικής υποδομής, από όλες τις Περιφέρειες της Χώρας.

Αυξημένες δυνατότητες έχουν, πλέον, και οι Νομαρχίες, οι Δήμοι και οι Κοινότητες της Χώρας, που απέκτησαν πολλαπλάσιους πόρους, σε σχέση με το παρελθόν. Επιπλέον, τόσο το Δημόσιο, όσο και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχουν ένα ακόμη εργαλείο για την προώθηση νέων έργων. Είναι το πλαίσιο για τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, που άνοιξε ένα καινούριο πεδίο συνεργασίας με τον επιχειρηματικό κόσμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: