Οι τελικές ρυθμίσεις του Νόμου Πλαισίου για την Παιδεία περιέχουν σηµαντικές τοµές που θα συµβάλουν στην ποιοτική αναβάθµιση της Τριτοβάθµιας Εκπαίδευσης. Έχει ήδη εισαχθεί θεσµικά η αρχή της αξιολόγησης και του αυτοελέγχου των Πανεπιστηµίων, µε σκοπό να εξαλειφθούν τα φαινόµενα αδιαφάνειας και κακοδιαχείρισης.
Τελευταίο οχυρό όσων επιθυµούν να αντιπολιτευθούν την Κυβέρνηση, αδιαφορώντας για τις ανάγκες της Παιδείας, είναι η υπόµνηση για αύξηση του ποσοστού του Προϋπολογισµού για την Παιδεία στο 5%. Η αλήθεια είναι ότι τα αλλεπάλληλα κύµατα μεταρρυθµίσεων στην Παιδεία συντελούνται σε μια εξαιρετικά κρίσιµη συγκυρία για την εθνική οικονοµία, κατά την οποία η Κυβέρνηση προσπαθεί µε την ήπια προσαρµογή να εξυγιάνει τα δημόσια οικονομικά χωρίς να επιβαρύνει τους πολίτες.
Παρά τη δυσµενή αυτή συγκυρία, το Υπουργείο Παιδείας µόνο το 2006 κατόρθωσε να αυξήσει κατά 13,6% τις επιχορηγήσεις στα Πανεπιστήµια για τις λειτουργικές τους δαπάνες, ενώ ήδη σχεδιάζονται αυξήσεις μεγαλύτερου ύψους για το 2007 και 2008, ώστε να αγγίξουµε το στόχο του 5% για την Παιδεία .
Πάγια επιδίωξη της Νέας Διακυβέρνησης είναι να δροµολογεί τις μεταρρυθµίσεις που έχει ανάγκη η ελληνική κοινωνία μέσα από τη συναίνεση και το διάλογο. Οι μεγάλες αλλαγές στην Παιδεία προκύπτουν μετά από εξαντλητικό διάλογο για περισσότερο από ένα χρόνο του Υπουργείου µε τους αρµόδιους φορείς της πανεπιστηµιακής κοινότητας, των πολιτικών κοµµάτων και των κοινωνικών φορέων.
Για όλους τους παραπάνω λόγους η εκπαιδευτική κοινότητα, στη συντριπτική της πλειοψηφία, αγκαλιάζει το έργο της Κυβέρνησης. Η κυβερνητική πολιτική στον τομέα της Παιδείας πετυχαίνει και θα αποτελέσει βασικό πυλώνα διατήρησης της πολιτικής κυριαρχίας της Νέας Δηµοκρατίας.
Τελευταίο οχυρό όσων επιθυµούν να αντιπολιτευθούν την Κυβέρνηση, αδιαφορώντας για τις ανάγκες της Παιδείας, είναι η υπόµνηση για αύξηση του ποσοστού του Προϋπολογισµού για την Παιδεία στο 5%. Η αλήθεια είναι ότι τα αλλεπάλληλα κύµατα μεταρρυθµίσεων στην Παιδεία συντελούνται σε μια εξαιρετικά κρίσιµη συγκυρία για την εθνική οικονοµία, κατά την οποία η Κυβέρνηση προσπαθεί µε την ήπια προσαρµογή να εξυγιάνει τα δημόσια οικονομικά χωρίς να επιβαρύνει τους πολίτες.
Παρά τη δυσµενή αυτή συγκυρία, το Υπουργείο Παιδείας µόνο το 2006 κατόρθωσε να αυξήσει κατά 13,6% τις επιχορηγήσεις στα Πανεπιστήµια για τις λειτουργικές τους δαπάνες, ενώ ήδη σχεδιάζονται αυξήσεις μεγαλύτερου ύψους για το 2007 και 2008, ώστε να αγγίξουµε το στόχο του 5% για την Παιδεία .
Πάγια επιδίωξη της Νέας Διακυβέρνησης είναι να δροµολογεί τις μεταρρυθµίσεις που έχει ανάγκη η ελληνική κοινωνία μέσα από τη συναίνεση και το διάλογο. Οι μεγάλες αλλαγές στην Παιδεία προκύπτουν μετά από εξαντλητικό διάλογο για περισσότερο από ένα χρόνο του Υπουργείου µε τους αρµόδιους φορείς της πανεπιστηµιακής κοινότητας, των πολιτικών κοµµάτων και των κοινωνικών φορέων.
Για όλους τους παραπάνω λόγους η εκπαιδευτική κοινότητα, στη συντριπτική της πλειοψηφία, αγκαλιάζει το έργο της Κυβέρνησης. Η κυβερνητική πολιτική στον τομέα της Παιδείας πετυχαίνει και θα αποτελέσει βασικό πυλώνα διατήρησης της πολιτικής κυριαρχίας της Νέας Δηµοκρατίας.
9 σχόλια:
Από όσα έχω ακούσει στις ειδήσεις για τον Νόμο Πλαίσιο πιστεύω ότι κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Θα περίμενα, όμως, να προτείνονται πιο ριζοσπαστικές λύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Πιστεύω, επίσης, ότι θα ήταν καλό οι αλλαγές που προτείνονται με τον Νόμο Πλαίσιο θα ήταν καλό να συνοδεύονται και με την αναθεώρηση της συνταγματικής διάταξης του άρθρου 16. Σε κάθε περίπτωση η συνολική πρωτοβουλία του Καραμανλή για μεταρρύθμιση της Παιδείας μας είναι σημαντική. Μόνο από αυτή την κίνηση ο Καραμανλής θα κερδίσει και τις επόμενες εκλογές.
Οι αλλαγές που φέρνει ο Νόμος Πλαίσιο είναι σωστές αλλά άτολμες. Πιστεύω ότι τελικά η Κυβέρνηση δεν έχει εκφράσει το σύνολο των μεταρρυθμίσεων που επιθυμούσε στο νομοθέτημα αυτό, με σκοπό να μη υπάρξουν αντιδράσεις. Παρόλα αυτά, όμως, οι γνωστοί-άγνωστοι έκαψαν για μια ακόμη φορά τις περιουσίες αθώων πολιτών.
Επιτέλους να ψηφιστεί αυτός ο νόμος μήπως και ησυχάσει λίγο η Αθήνα από τα επεισόδια και τα συλλαλητήρια. Πάντως, σε αυτήν την κρίση που έχει δημιουργηθεί, πιστεύω ότι τη μεγαλύτερη ευθύνη την έχουν κάποιοι εντελώς ανεύθυνοι καθηγητές.
Συμφωνώ σε γενικές γραμμές με τον Νόμο Πλαίσιο για την Παιδεία, αν και η πληροφόρησή μου προέρχεται από τα ΜΜΕ και κυρίως την τηλεόραση. Πιστεύω, όμως, ότι τελικά δεν θα γίνει τίποτα στο δημόσιο πανεπιστήμιο αν δεν γίνει ταυτόχρονα και αναθεώρηση του Άρθρου 16 του Συντάγματος.
Είμαι φοιτητής θεολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Θέλω να πιστεύω ότι μετά την ψήφιση του Νόμου για την Παιδεία από τη Βουλή, θα τελειώσουν οι καταλήψεις και θα μπορέσουμε και εμείς να δώσουμε εξετάσεις και να μη χάσουμε την εξεταστική.
Τα χθεσινά επεισόδια στο κέντρο της Αθήνας και η βεβήλωση του μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη στο Σύνταγμα με θλίβει ως Έλληνα. Μάλλον αυτοί που έκαναν τα χθεσινά επεισόδια είναι άτομα που δε γνωρίζουν την Ελληνική Ιστορία και δεν τους έχει πει κανείς ότι το μνημείο αυτό συμβολίζει τα Όσια και τα Ιερά του Λαού μας. Είναι τυχαίο ότι όποιος ξένος ηγέτης έρχεται στη χώρα μας καταθέτει στεφάνι στο μνημείο αυτό; Τα επεισόδια αυτά πρέπει να μας προβληματίσουν όλους και κυρίως το Υπουργείο παιδείας για τις γνώσεις που δίνει στα παιδιά μας.
Θέλω να σας ευχαριστήσω όλους για τα σχόλιά σας που κρατούν τον ηλεκτρονικό μας διάλογο σε πραγματικά ψηλό επίπεδο. Εύχομαι και εγώ με τη σειρά μου να εκτονωθεί η κρίση στην ανώτατη εκπαίδευση. Να μη χάσουν τα εξάμηνό τους οι φοιτητές μας. Να προχωρήσουν με τόλμη οι μεταρρυθμιστικές τομές που έχει ανάγκη η Ελληνική Παιδεία. Να οικοδομήσουμε σήμερα μια καλύτερη Παιδεία για το αύριο του Τόπου, για τα παιδιά μας δηλαδή.
Είναι αλήθεια ότι η Παιδεία μας υποχρηματοδοτείται,όπως κι άλλοι τομείς του κράτους άλλωστε,και καλό είναι να αυξηθούν οι δαπάνες για την Παιδεία,τουλάχιστον σε ανεκτά για ευρωπαϊκή χώρα επίπεδα. Θα ήταν μεγάλη αφέλεια όμως αν πίστευε κανείς ότι με λίγα ή πολλά λεφτά παραπάνω όλα τα προβλήματα της Παιδείας θα λύνονταν άμεσα.Η ανάγκη για μια ριζοσπαστική μεταρρύθμιση στο χώρο της Παιδείας είναι πολύ μεγάλη.Και δυστυχώς,η κυβέρνηση που τόλμησε να ξεκινήσει αυτή τη μεταρρύθμιση υπαναχώρησε, ψηφίζοντας ένα νόμο πλαίσιο άτολμο.Ένα νόμο που έχει αφήσει πολλούς από εμάς που διδάσκουμε σε ΑΕΙ και ΤΕΙ να αναρωτιόμαστε αν αξίζει όλη αυτή η φασαρία και το τίμημα που πληρώνουν φοιτητές, γονείς κλπ.Κρίμα.
Αγαπητέ Πάνο. Σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου που δείχνει άνθρωπο με πραγματικό ενδιαφέρον για τα τεκταινόμενα στην Ανώτατη Παιδεία, αφού μάλλον ανήκεις στο διδακτικό προσωπικό κάποιου ΑΕΙ ή ΤΕΙ της Χώρας. Πιστεύω βαθύτατα ότι το πρόβλημα και η όλη παθογένεια της Ελληνικής Ανώτατης Εκπαίδευσης δεν οφείλεται στην υποχρηματοδότηση και την έλλειψη των αναγκαίων πόρων. Η Ελληνική Παιδεία πάσχει θεσμικά και έχει ανάγκη από μεταρρυθμίσεις, τις οποίες χαρακτηρίζεις άτολμες. Αυτή είναι8 η πρώτη ανάγνωση του νέου νόμου. Μια δεύτερη ανάγνωση δείχνει ότι το συγκεκριμένο νομοθέτημα κάνει τις αλλαγές που μπορεί να «αντέξει» σε αυτή τη φάση η εκπαιδευτική κοινότητα και το φοιτητικό κίνημα Άλλωστε ο Αριστοτέλης έχει ορίσει την Πολιτική ως την τέχνη του εφικτού και μάλλον δεν διαφωνείς με αυτόν το ορισμό. Κοντολογίς, πιστεύω ότι ο νέος «Νόμος Πλαίσιο» αποτελεί μια πολύ καλή αρχή σε έναν δρόμο μεταρρυθμίσεων που δεν τελείωσε εδώ, αλλά κάπου εδώ αρχίζει.
Δημοσίευση σχολίου