Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2009

ΜΜΕ

Η Κυβερνητική Πολιτική στον Τομέα των ΜΜΕ
www.tsigris.gr

Στο χώρο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, η Κυβέρνηση κινείται για τη διόρθωση λαθών και την κάλυψη κενών που άφησε πίσω του το παρελθόν, την ανάληψη θεσμικών πρωτοβουλιών για την προετοιμασία της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή και για τη λήψη μέτρων και δράσεων αναφορικά με την ενίσχυση του κοινωνικού χαρακτήρα της ενημέρωσης του πολίτη.

Συνεχίζουμε στο ίδιο πλαίσιο, για το συντονισμό της επικοινωνιακής πολιτικής και την ενδυνάμωση της συνεισφοράς της στον εμπλουτισμό του δημοσίου διαλόγου και την καταπολέμηση κάθε είδους αποκλεισμού, για τη συμπλήρωση των νομοθετικών παρεμβάσεων που ρυθμίζουν το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο, για τη διάχυση της πληροφόρησης από το κέντρο στην περιφέρεια, την ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης, της βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων ΜΜΕ της περιφέρειας, για τον εξορθολογισμό του υφιστάμενου συστήματος κρατικής παρέμβασης-επιδότησης στη διακίνηση του Τύπου πανελλαδικής και περιφερειακής εμβέλειας, για την περαιτέρω ενίσχυση της προσβασιμότητας των Ατόμων με Αναπηρία στα ΜΜΕ.

Συνεχίζουμε με απόλυτη έμφαση στη διαφάνεια, που υπηρετείται στην πράξη από τη δημοσιοποίηση των στοιχείων για την κρατική διαφήμιση, ώστε να γνωρίζουν όλοι που και πως διατίθεται το δημόσιο χρήμα. Και βεβαίως, προχωρούμε ακόμη πιο γρήγορα στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων της ψηφιακής τεχνολογίας, το μεγάλο στοίχημα της περιόδου που ανοίγεται μπροστά μας. Παρουσιάσαμε το χάρτη των συχνοτήτων για τη μεταβατική περίοδο από το αναλογικό στο ψηφιακό περιβάλλον. Σύντομα θα είναι έτοιμος και ο χάρτης συχνοτήτων για την πλήρη εκπομπή ψηφιακού σήματος. Η Ελλάδα κάνει πλέον σημαντικά βήματα μπροστά.

Βρίσκεται πλέον πολύ κοντά στη μετάβαση στη ψηφιακή εποχή. Οι δυνατότητες που ανοίγονται είναι πολλές: καλύτερη εικόνα, καλύτερη ποιότητα ήχου, περισσότερες επιλογές για τον τηλεθεατή μέσω αμφίδρομων υπηρεσιών, επιλογή δηλαδή προγραμμάτων της αρεσκείας του, ανάπτυξη του τηλεμπορίου και της τηλεϊατρικής, εξελίξεις ιδιαίτερα σημαντικές για μια χώρα σαν την Ελλάδα, με απομακρυσμένα νησιά και ορεινές περιοχές.

Τα τρία ψηφιακά κανάλια που λειτούργησαν, δοκίμασαν πιλοτικά ορισμένες από τις νέες δυνατότητες. Στόχος μεγαλεπήβολος αλλά απόλυτα εφικτός είναι το πρωτοποριακό πανευρωπαϊκά κανάλι «Πρίσμα +», να εξελιχτεί στο όχημα όπου θα δοκιμαστούν και θα διαχυθούν στα υπόλοιπα ελληνικά κανάλια της ψηφιακής εποχής, δημόσια και ιδιωτικά, τα εργαλεία με τα οποία θα δοθεί οριστικό τέλος στον αποκλεισμό των αναπήρων συμπατριωτών μας.

Στο χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης, οι πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης κάλυψαν σειρά κρίσιμων τομέων, με έμφαση στην περιφέρεια, όπως:
· Με το νόμο για την καταχώριση δημοσιεύσεων των φορέων του Δημοσίου στον περιφερειακό και τοπικό Τύπο για πρώτη φορά ορίζεται τι είναι νομαρχιακή εφημερίδα και προβλέπεται σειρά κριτηρίων που πρέπει να πληρούνται συνολικά.
· Δημιουργήθηκε το «Σπίτι της Περιφέρειας». Διατέθηκε διατηρητέο κτίριο στην Αθήνα για την εγκατάσταση των γραφείων των επτά (7) Ενώσεων των ΜΜΕ της περιφέρειας.
· Σχεδιάστηκε πρόγραμμα ενίσχυσης ημερήσιων και εβδομαδιαίων εφημερίδων της περιφέρειας, συνολικού ύψους 5,4 εκατ. ευρώ, για την αγορά ηλεκτρονικού εξοπλισμού, με παροχή τεχνογνωσίας και βελτίωση της υλικοτεχνικής γενικότερα υποδομής τους.

Από την πρώτη στιγμή, προωθήσαμε τη διαμόρφωση ενός νέου Αναπτυξιακού Προτύπου, το οποίο δίνει ισόρροπη έμφαση στον κύριο διττό στόχο μας: Ανταγωνιστικότητα και Συνοχή. Στόχος μας η αύξηση του παραγόμενου προϊόντος, η διασφάλιση πραγματικού κοινωνικού μερίσματος, η δημιουργία νέων ευκαιριών για δυναμική επιχειρηματικότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: