Αποτελεσματικό Κράτος στην Υπηρεσία των Πολιτών
www.tsigris.gr
www.tsigris.gr
Η Δημόσια Διοίκηση καλείται να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις του πολίτη και να καταστεί αποτελεσματικότερη και ανταγωνιστικότερη, εφαρμόζοντας τις αρχές της χρηστής διοίκησης. Σήμερα, οι προοπτικές της Δημόσιας Διοίκησης είναι ευοίωνες.
Δημιουργείται Κράτος στην υπηρεσία του πολίτη. Και στην κατεύθυνση αυτή κινούνται οι πολιτικές που υλοποιεί η Κυβέρνηση Καραμανλή:
· Το αδίκημα της απιστίας περί την υπηρεσία μετατράπηκε σε κακούργημα.
· Απλουστεύθηκαν οι διαδικασίες που αφορούν τις συναλλαγές του πολίτη με το Δημόσιο. Μια σειρά δικαιολογητικών αναζητούνται πλέον από τη Διοίκηση για λογαριασμό των πολιτών.
· Ορίσθηκε προθεσμία διεκπεραίωσης των υποθέσεων των πολιτών από τη Διοίκηση και καθιερώσαμε την υποχρέωση καταβολής πλήρους αποζημίωσης για τη μη έγκαιρη ικανοποίηση των αιτημάτων τους.
Η Νέα Διακυβέρνηση προώθησε τη σταδιακή μετατροπή των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) σε Κέντρα Ολοκληρωμένων Συναλλαγών, φέρνοντας τη Δημόσια Διοίκηση πιο κοντά στον πολίτη και συντομεύοντας τις διαδικασίες. Ο αριθμός των υποθέσεων που διεκπεραιώθηκαν τα τελευταία χρόνια από τα ΚΕΠ πενταπλασιάσθηκε. Σήμερα 208 πιστοποιητικά, τα αναζητούν οι υπηρεσίες και όχι ο πολίτης.
Η Κυβέρνηση επέλυσε το ζήτημα των συμβασιούχων, ένα από τα δυσκολότερα κοινωνικά προβλήματα που μας κληροδότησαν οι προηγούμενες Κυβερνήσεις. Μετατράπηκαν σε αορίστου χρόνου οι συμβάσεις των συμβασιούχων εκείνων που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες και μάλιστα με την εγγύηση του ΑΣΕΠ. Αξίζει εδώ να τονιστεί ότι υπεβλήθησαν 72.926 αιτήσεις και έγιναν αορίστου χρόνου από το ΑΣΕΠ οι συμβάσεις 32.924 συμβασιούχων.
Ψηφίσθηκε ο νέος Υπαλληλικός Κώδικας, με τη συναίνεση -στα περισσότερα θέματα- της ΑΔΕΔΥ. Με το νέο Υπαλληλικό Κώδικα -ο οποίος διακρίνεται για το κοινωνικό του πρόσωπο και την προώθηση των αρχών της αξιοκρατίας και της ισότητας των ευκαιριών για όλους τους υπαλλήλους- εισάγεται αντικειμενικό και διαφανές σύστημα αξιοκρατικής αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης.
Γίνεται διαφανές το σύστημα προμηθειών του Δημοσίου. Τα τελευταία τεσσεράμισι χρόνια, η προώθηση της ψηφιακής οικονομίας και των νέων τεχνολογιών -στο χώρο των δημόσιων υπηρεσιών- αποτέλεσε βασική προτεραιότητα της Κυβέρνησης.
Ήδη έχει επιτευχθεί σημαντική άνοδος της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Για παράδειγμα, το 2007 πραγματοποιήθηκαν συνολικά περίπου 3,5 εκατ. ηλεκτρονικές συναλλαγές, που ουσιαστικά υποκατέστησαν ισάριθμες επισκέψεις πολιτών στις υπηρεσίες του Δημοσίου. Σημειώθηκε άλμα ανάπτυξης 159% σε σχέση με το 2003.
Η μετάβαση σε μια ανοικτή Δημόσια Διοίκηση, στην υπηρεσία του πολίτη, αλλά και ικανή να αναλάβει η ίδια αναπτυξιακές πρωτοβουλίες βρίσκεται πλέον σε πλήρη εξέλιξη. Η συνέχιση της στρατηγικής των μεταρρυθμίσεων θα επιτρέψει στη Δημόσια Διοίκηση να επιτύχει όλους τους παραπάνω στόχους της και να ξεφύγει από τις παθογένειες του παρελθόντος. Για να μπορέσει ο πολίτης να αποκαταστήσει τη σχέση του με το Κράτος και να το εμπιστευθεί και πάλι.
Βρισκόμαστε ένα χρόνο μετά τις εκλογές της 16ης Σεπτεμβρίου. Η πρώτη τετραετία της Κυβέρνησης Καραμανλή είναι πλέον σαφές ότι χαρακτηρίσθηκε από τις μεγάλες αλλαγές, που είχε ανάγκη ο Τόπος και απαιτούσαν οι πολίτες. Υπήρξε η τετραετία των τομών και των μεταρρυθμίσεων. Η Κυβέρνηση προχωρά μπροστά χωρίς προκαταλήψεις και λαϊκισμούς, μακριά από αναχρονιστικές αντιλήψεις, απαλλαγμένη από νοοτροπίες συντήρησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου